Oto Jak uczyć bhp W 6 Dni - bezpieczeństwo i higiena pracy

Outsourcing bhp Warszawa

Możemy być pewni że z ich

Współczesny rynek usługowy zmienia się niezwykle dynamicznie. Zmiany te możemy zaobserwować w zasadzie w każdym sektorze gospodarczym. Nie inaczej jest też, jeśli chodzi o szeroko rozumiany rynek usług bhp. Szczególnie mocno zakorzen

Oto Jak uczyć bhp W 6 Dni - bezpieczeństwo i higiena pracy Outsourcing bhp Warszawa
ia się na rynku tak zwany outsourcing bhp. Na czym on właściwie polega w praktyce? Otóż outsourcing bhp to nie tylko prowadzenie szkoleń o bezpieczeństwie i higienie pracy, lecz kompleksowa obsługa przedsiębiorstw w tym zakresie. Szkolenia bhp również rzecz jasna wchodzą w ten skład. Gdy przyjrzymy się bliżej zaletom outsourcingu bhp to możemy z łatwością zrozumieć, skąd wzięła się jego popularność. Przede wszystkim powierzenie tej kwestii w ręce podmiotu zewnętrznego, daje realne oszczędności w budżecie firmowym. Dodatkowo usługodawcy tego typu, to zazwyczaj wysokiej klasy specjaliści. Możemy być pewni, że z ich pomocą całość bhp w naszym przedsiębiorstwie, będzie dopilnowana jak należy. Czy to więc oznacza, że na rynku będzie coraz mniej etatów dla behapowców? O tym przekonamy się z czasem.


Przepisy prawne regulujące BHP

Zarówno pracownik, jak i pracodawca posiadają wobec siebie różne zobowiązania, z których muszą się wywiązać. Jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpowiedniego szkolenia BHP oraz właściwych warunków pracy. Każde przedsiębiorstwo, zakład pracy oraz wszelkiego rodzaju instytucje muszą spełniać wymagania stawiane przez przepisy BHP. Aktem prawnym, który reguluje sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, jest Kodeks pracy. Sam Kodeks pracy jest aktem normatywnym, który stanowi zbiór przepisów prawnych regulujących prawa oraz obowiązki wszystkich pracowników oraz pracodawców objętych stosunkiem pracy. Cały jeden dział Kodeksu pracy jest poświęcony przepisom związanym z BHP, a konkretnie jest to dział dziesiąty o nazwie bezpieczeństwo i higiena pracy. Specjaliści pracujący w firmie zajmującej się BHP posiadają wiedzę na temat obowiązujących przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Każdy pracownik, jak i pracodawca, jest zobowiązany do przestrzegania zasad i norm prawnych dotyczących BHP.


Na czym polega audyt bezpieczeństwa

Jedną z usług oferowanych przez firmę BHP jest przeprowadzanie audytu bezpieczeństwa w danym przedsiębiorstwie. Audyt BHP polega na niczym innym, jak na sprawdzeniu czy dana firma spełnia odpowiednie wymagania związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. Samo pojęcie audytu oznacza niezależną ocenę danego systemu lub procesu przez zewnętrzną firmę. Jeśli więc zlecamy wykonanie audytu bezpieczeństwa, oznacza to powierzenie oceny spraw związanych z BHP odpowiedniej firmie. Każdy pracodawca musi stosować się do przepisów BHP wynikających z Kodeksu pracy, ponieważ za ich nieprzestrzeganie mogą grozić pracodawcy różne sankcje. Audyt BHP jest niezwykle przydatną usługą, dzięki której pracodawca dowiaduje się od specjalistów o tym, czy jego firma spełnia odpowiednie wymagania pod względem bezpieczeństwa. Po wykonanym audycie, czyli po ocenie przeprowadzonej przez specjalistę do spraw BHP, pracodawca otrzymuje szczegółowy raport z ewentualnymi uwagami, co należałoby polepszyć w kwestii bezpieczeństwa.


Rodzaje stanowisk w firmie BHP

Usługi związane z bezpieczeństwem i higieną pracy, takie jak szkolenia BHP, outsourcing BHP, czy też audyty BHP, są niezwykle potrzebne. Świadczeniem usług BHP zajmuje się odpowiednia firma, która zatrudnia wykwalifikowanych specjalistów do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Istnieją różne szczeble, które można zajmować w branży BHP. Poczynając od dołu stanowiska, jakie zajmują pracownicy firmy BHP to inspektor do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, a następnie starszy inspektor do spraw BHP. Wyżej znajduje się specjalista do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, później starszy specjalista, kończąc na głównym specjaliście do spraw BHP. Każde stanowisko zajmowane w firmie działającej w branży BHP wymaga spełnienia odpowiednich kryteriów oraz posiadania właściwych kwalifikacji. W celu rozpoczęcia pracy jako inspektor do spraw bezpieczeństwa trzeba posiadać tytuł technika bezpieczeństwa i higieny pracy zdobywany po ukończeniu szkoły o odpowiednim profilu. Później wraz ze zdobywaniem doświadczenia zawodowego oraz wykształcenia można awansować na kolejne stanowiska.